7 berømte maleres kreative dagbøker

Mange kunstnere har brukt kreativ dagbok som et verktøy der de har samlet tanker og ideer som kan bli til nye kunstverk. Du har kanskje hørt at å skrive dagbok er en fin måte å få notert ned tanker og følelser. Det vanlige er å skrive dagbok – men for kunstnere og deg som er mer visuel, er en kreativ dagbok et godt alternativ.

Er du nyskjerrig på hvordan 7 verdens berømte malere fra kunsthistorien lagde sine kreative dagbøker?

Magdalena Carmen Frida Kahlo y Calderón (6 July 1907 – 13 July 1954), kjent som Frida Kahlo, var en Mexicansk maler og tegner og regnes som surrealist.

Pierre Bonnard (3 Oktober 1867 — 23 Januar 1947) var en fransk maler og grafiker og også en av grunnleggeren av post-impressionismen og avantgardegruppen  Les Nabis

Pablo Ruiz Picasso (25 October 1881 – 8 April 1973) var en spansk maler, skulptør, grafiker, keramiker, scenekunstner og poet. Han bodde i Frankrike og regnes for kubist og ledende innen modernismen.

Paul Gauguin var en fransk maler,skulptør og grafiker  f. 7. juni 1848 i Paris – d. 8. mai 1903 på Marquesasøyene i Polynesia. Impressionismen, primitivismen og syntesismen.

Henri Émile Benoît Matisse (31 December 1869 – 3 November 1954) var en fransk kunstner som var både maler, tegner og skulptør. Han regnes for en av de første modernistene.

Ferdinand Victor Eugène Delacroix ( 26.april 1798 – 13.august 1873) var en fransk romantisk maler som regnes som lederen av den Franske romantiske skolen.

Leonardo da Vinci (15. April 1452 – 2. Mai 1519) var en italiensk renessanse kunstner. Han er berømt for sine malerier, men han var også en vitenskapsmann, matematiker, ingeniør, innovatør, skulptør, anatomiker, arkitekt, botanist, musiker og forfatter.

Hva er en Kreativ Dagbok?

Det er en visuell dagbok der du kan kombinere skriving, tegning, maleri, collage og til og med grafiske trykk  for å uttrykke deg selv. Her kan du gi uttrykk for dine følelser og tanker i hverdagen, dine visjoner og dine drømmer. I den kreative dagboken kan du gi uttrykk for deg selv.

En kreativ dagbok er annerledes fra en vanlig skissebok.  En skissebok er mer et rent praktisk arbeidsredskap for tegning og maleri, og i den kreative dagboken kan få kontakt med din egen kunstneriske originalitet.

Kunne du tenke deg å lære hvordan du lager din egen unike kreative dagbok?

I onlinekurset Kreativitet og Maleglede lærer du det. Hvis du vil vite mer er det bare å trykke på linken under:

Bli med på online malekurs

Vil du utvikle din kreativitet og dine maleferdigheter, kan du bli medlem av Annette Martens Kunstskole og få tilgang til onlinekurset  Kreativitet og Maleglede som tar dine malerier til et helt nytt nivå.

Dette grunnkurset har alt jeg ville hatt den gang jeg var ny. I kurset gir jeg deg alt du trenger (og litt til) slik at du slipper å gå den harde tunge veien mot din kunstnerdrøm.

Du får 4 fullpakkede kursmoduler med videoinstruksjoner og oppgaver som tilsvarer 2-3 semesterkurs med pensel og maling som reisefølge.

Bli med da vel!
Nå er det din tur til å gjøre det du vil mest!

Du betaler kr 6990,-